Godmorgon ;)

Tja, sitter frmaför datan nu ska väl dra ner å käka frulle elr nåt snart ;) mamma, pappa å allla syskonen utom jag då, drog iväg till stadion, för alla utom jag ska springa min marathon idag ;) lycka till!! :D så jag ska ge alla gästar mat å vattna å allt sånt där ;) vet inte när de kommer hem... ? hursomhelst så ska jag berätta om grönan och Marathon ;) ( Hoppas att ni orkar läsa allt xD )

Dag 1 ; Fredag: Aa, vi hade en vanlig skoldag, å åsa hade bestämt att vi skulle samlas ute på skolgården 12:55 så vi i syslöjdds gruppen fick sluta lite tidigare ;) men sen tog vi buss å tunnelbana, vi skulle oxå ta spårvagn men den var så full så vi fick gå till den där parken vi skulle va i ;) när vi kom dit så hade föräldrargruppen som hade ordnat Grönan bakat kakor och sånt som man fick ta av och även en pepsi :) när alla hade ätit upp så skulle vi spela brännboll , jag gillar inte brännboll. ;s men iaf så förlora vi stoort xd haha, det var nt meningen, jag försökte faktiskt ;) men vem bryr sej, sen fick vi gå mot grönban så alla gick ju dit såklart ;) sen så vart det jätte konstigt men det löste sej å jag fick gå me rabatt :D det var fett bra ;) så kom vi in å jag å mira stack direkt iväg till Insane ;) våran favvo "karusell" (stavning) vi åkte den nån elr nåra ggr sen mötte vi upp ludde x 2 ;) haha, så vi gick runt me dem, vi åkte tilt, å vanliga frittfall, uppskjutet (vi skrek till danny när vi satt där xd) å gick spökhuset å jag höll på att klämma sönder ludde å miras händer xd så vi gick ut för att jag å mira va så rädda xd men sen skulle mira typ gå ;( hon skulle på nån dansuppvisning, så jag sprang me henne till bussen, sen fick jag gå själv me ludde å ludde ;) jag kommer nt ihåg i vilken ordning vi åkte grejerna men vi åkte iaf extreme, vilda musen, å sen gick vi typ runt å spelade ;) elr nt jag för mira hade mina pengar i sin ficka ;) men hursomhelst så kom mira tillbax sen å då åkte vi typ blå tåget å fritt fall å lite sånna där åkturer ;) sen gick vi till nått lotteri å så kunde man köpa en lott för 35 å 4 för 100, å eftersom att vi var fyra så köpte jag fyra lotter för 100 ;) jag vann det största priset, jag tog den största nallen som fanns på hela grönalund ( bild sen ) ;) å mira vann en liten nalle ;) men sen gick vi me elli å patti för dom skulle åka hem me oss, lr patti skulle ha skjuts hem å jag å elli skulle sova hos mira ;) så vi ålte från grönan typ 22.00 å sen när vi kom hem till mira så åt vi typ en mcka, fast jag å elli åt flingor :) sen satte vi på harry potter å jag somna typ direkt hahah xd nä, men nästan ;)

Dag 2 ; Lördag: Aa, vi vaknade typ 8. 20 elr nåt vi satte på harry potter igen å bara låg å chilla ;) sen åt vi typ frukost å klädde på oss å så, sen la vi oss å kolla på film igen ;) elli kollade lite busstider och insåg att hon skulle dra typ nu, så vi gick me henne till busshållplatsen å sen tillbax till mira igen ;) jag messade lite me mamma som sa att hon skulle hämta mej vi 10 nåt sånt. Så jag å mira vi bara chillade tills mamma kom i jag hade ju nt sagt till henne att jag hade vunnit nallen å ni skulle ha sett hennes min!! :D :D så jävla najs xd men iaf så ställde vi bilen i Täby Kyrkby å tog tåget in till Stadion ;) vi ställde oss på våran plats där vi alltid ser pappa för första gången ;) vi höll på att frysa ihjäl :O men sen när han kom hejade vi på hnm skit mke å så, sen köpte vi lite godis å gick in och satte oss längst upp i en liten hörna för att det skulle vara så vindstilla som möjligt ;) så vi satt där ett tag å såg när första människan sprang över mållinjen, när den första vita människan sprang över mållinjen och när förtsa tjejen sprang över mållinjen ;) ( har bilder) sen efter ett tag kommer äntligen pappa ! han sprang nytt rekord ;) 10 min snabbare ;)  vi gick me honom å ahn fick påse å medlaj å allt va det nu va ;)  så vi åkte tåg till Täby Kyrkby igen å grattade Hampus för han fyllde ju år idag ;) men sen åkte vi hem å jag wera å wendela gav hästarna mat å så ;) sen var jag typ helst slut å åt nästan inget till middag å satte på en film när jag gick upp å somnade typ 21.00 å nu sitter jag här helt själv och ska snart äta frukost ;)

Bilder dag 1 + dag 2: ( det är bara en bild på min jätte nalle, vilket betyder bara en bild från dag 1 )


Pappa längst ut ;)




stadion


första personen över mål, även vinnaren


första svensken


första och vinnaren av tjejerna,  Isabella Andersson, 4:e året i rad hon vinner


Pappa i svart


höhö, kolla va brun pappa är jämfört me han andra killen där :) (pappa håller i kepsen ;) )


min jätte nalle ;)

Puss//Mathilda<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0