Långt inlägg m bilder! <3 :D

Tja! Nu tänkte jag berätta lite varför jag inte har bloggat nått ;S framför allt så har jag inte hunnit så mke för jag har haft fullt upp med hästarna å plugget till Asien å sen så har jag sovit hos Mira från tors-till fre så nu ska jag berätta vad jag har gjort:

Torsdag: Jag va i skolan som vanligt å jag hade Jamaica redovisning som jag tyckte gick väldigt bra, där vi drack en slags måltidsdryck från Jamaica ;) väldigt god om jag får säga den själv, å sen vart den ju ännu godare för jag hade gjort den helt själv, med hjälp av mamma *stolt* haha, men jag fick ju göra väldigt mycke så sen när jag skulle hem till Mora så fick jag släpa runt på en dunk-.-mendet berättar jag mer om sen, men iaf innan min redovisning så redovisade Alba om Malawi, å bjöd på nån majsgröt me tomatsås och sojakyckling, inte det godaste man har ätit men det gick ner iaf ;) (bild kommer sen) Men iaf, sen när vi drog hem till Mira så tog hon min Fred Perry väska å jag tog dunken me Jamaica-drycken ;) å så tog vi busshållplatesen innan den som är utanför vår skola, å det var riktigt tur! för på torsdagar så e våran busshållplats helt fullpackad så vi satt där helt lungt medan alla andra typ trängdes för att komma på! :=) aja, iaf så testade Peter mina solglasögon, vääldigt fiint ;o men sen så när vi kom hem så gjorde vi pannkakor å dom vart väääldigt goda! :D me sirap, muuuumus! Sen så flummade vi skit mycke på studsmattan å båda hoppade i en sovsäck, tsm, å vi ramlade å det var JÄÄÄTTTEE kul!!!! hahhaha, jag höll på att garva ihjäl mig, jag vek mig typ dubble när vi skulle ställa oss upp så vi ramlade för att jag skrattade så mycket! :D :D <3 men iaf, sen så åt vi lite middag å sen så pluggade vi typ en timme eller mer, sen kollade vi på 2 Fast 2 Furios å sen gick vi typ å la oss kl 10 eller nåt å pluggade lite till å sen somnade vi ;)

Fredag: Vi vaknade hursomhelst å så åt vi frukost klädde på oss, och borstade tänderna å fíxade oss lite grann
å fick skjuts av Patricia till skolan ;) sen så var de Asien prov direkt på morronen å jag klarade det galant! hah, men det gick bra kändes det som ;) sen så var det rast för alla utom mig, Mira, Linn, Patricia, Julia E å Ellinor ;) för jag å linn hjälpte mira me hennes förbredelser till sin redovisning å julia e å ellinor hjälpte Patti ;) så va bra, men patti bjöd på mini-marshmallows (vi säger att det stavas så) coca cola och kakor, för hon hade, kan ni gissa? ... *trumvirvel* ... USA!  haha, hon hade ju kunnat köpa 31 cheeseburgare annars! :D men hennes redovisning var väldigt bra! du va super! <33 :D å sen va det Miras tur! å hon hade Ecuador så hon bjöd på nån konstig exotisk frukt som hette cherimoja, eller den uttalades iaf så, vette fan hur det stavades ;s men hon  va oxå skiit duktig, super bra bästaste! <33 ;) men sen flöt dagen på, vi åt lunch, jag linn å mira drog till vårt "hemliga" ställe å satt å snacka tills syslöjden började ;) å då gjprde jag ett pennskrin, tyvärr har jag ingen bild på det men ni får nöja er utan det för jag kankse lägger in en bild på det imorn ;) <3 men sen när (skol)dagen var slut så åkte jag hem å gick ut i stallet å red Elvira eller Ellvira, vette tusan hur hon stavas, men hon var super gullig, första gången jag red henne, hon e så att ni vet ett isabel-sto och hon är ett russ, eller som det heter Gotlandsruss. :)<3 sen så skulle jag rida Godis den fina hästen å hon va jätte duktig, men jag gjorde inte så mke, för hon har ju fölat nästan precis, snart två veckor sen ;) så vi körde lite öpnna å sluta eller va det hette, bak och framdelsvändning och lite skänkelvikning ;) men sen körde vi bara runt i en liten volt och på spåret å sånt i en fin å samlad form i lugn trav, men traven blev nästan långsammare hela tiden dels för att fölisen sprang ivägen å dels för att Godis tyckte det var lite jobbigt den lilla tjockisen, nee.. <33 älskar dig Godis ;) <3 men sen så skulle jag ju såklart styla så jag skulle göra som en bakåtvolt när jag skulle av sadeln å då hamnade jag med handen under typ magen på Godis å då vart hon orolig när jag var hälften på dsadeln uppochner å hälften på marken så då backade hon å trampade på min hand så nu sitter jag å har lite ont i handen ;s typiskt mig .. haha, men det var typ det som jag har gjort ;) så här kommer lite bilder ;) <3


Det Alba bjöd på


Hahaha, så blev mitt hår när jag hoppade på studsmattan ;)


såhär blev miras hår, men hon vill inte visa ansiktet så ;)


klant.. -.-


under plåstret ;) bajs bajs, inte kul..

inte så många men det några å dom var nya så nu e jag nöjd, nej me aa ;)

Puss// Mathilda<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0